Witam,
Mam przebieg 150tys, i planuje wymiane rozrządu szukałem na forum opisu gdzie znaki itp. ale nic nie moge znalezć.
Czy ktos mogłby mnie wspomóc jakims pdfem albo zrzutem z autodaty?
Tak jak koledzy pisali znaki ciężko znaleźć, bo ich raczej nie ma... Ja zrobiłem sobie znaki sam... Ogólnie polecam najpierw dobrze zaznajomić się z tym jak się wymienia rozrząd w danym silniku i ewentualnie zaopatrzyć się w potrzebne blokady. Dzięki nim wymiana jest dziecinnie prosta. Co do pdf poszukaj na forum można sobie conieco ściągnąć albo nawet online znaleźć
dlaczego? ja przy 160kkm obejrzałem się, że aftermarketowy rozrząd ma żywotność na 60kkm, a nie 90 (czyli - zamiast czekać do 180kkm jak myślałem pierwotnie) - nic się nie stało, zresztą to 8v, co najwyżej Cię zlawetują, bez dalszych większych konsekwencji, nic wierzchem nie wyjdzie
Jak ktos nigdy nie wymienial rozrzadu to nie jest to takie proste. Jak bedziesz wymienial pierwszy raz to popros kogos kto sie zna zeby ci pomogl bo latwo mozna sie pomylic a potem juz nie bedzie tak latwo poznacz sobie wal i walki rozrzadu najlepiej bialym korektorem w kilku miejscach.
dlaczego? ja przy 160kkm obejrzałem się, że aftermarketowy rozrząd ma żywotność na 60kkm, a nie 90 (czyli - zamiast czekać do 180kkm jak myślałem pierwotnie) - nic się nie stało, zresztą to 8v, co najwyżej Cię zlawetują, bez dalszych większych konsekwencji, nic wierzchem nie wyjdzie
bo ja tyle km bym nie robił na rozrządzie, a jak pasek strzeli to jeszcze kosztów dojdzie.....i napewno bym się sam nie brał za wymiane jakbym nie miał o tym pojecia
najważniejsze przy każdym rozrządzie jest obrócenie silnikiem po wymianie ręcznie bez odpalania wtedy mamy czarno na białym czy spotkaja sie tłoki z zaworami czy nie
no i lipa jest jak nie idzie zgrać znaków tak jak u mnie wczoraj wtedy trzeba samemu od początku wszystko znaczyć
pures, jako że 2.0 to większy bliźniak 1.6 pozwolę sobie wstawić zdjęcie swojego silnika, rozrządy mamy identyczne.
na kole zębatym wałka rozrządu znaki są w tym miejscu
na kole zębatym wału korbowego czego nie widać niestety na zdjęciu znak jest na godzinie 12-stej i pokrywa się ze znakiem na blaszanej obudowie tego koła .
Rolkę napinamy zgodnie ze strzałką, siła napięcia do pokrycia się wskazówki rolki z wycięciem. Pompa wody na oringu i trzech śrubkach. Najwięcej roboty jest z rozebraniem prawej łapy silnika, trzeba go odpowiednio podeprzeć . Trzeba się zaopatrzyć w nasadkę spline nr 20 (chyba) do obracania wału korbowego.
Ogólnie wymiana paska sama w sobie jest trywialnie prosta i nie trzeba do tego celu żadnych blokad. Ja rozebrałem w ciągu jednego popołudnia i założyłem pasek, następnego dnia poskładałem osprzęt. Przyda się pomoc drugiej osoby.
nasadka do obracania wału to 19 koronkowe :diabelski_usmiech mariush19 dzięki za pomoc auto złożone i jeżdzi ja akurat podwieszałem silnik więc było prościej
Pierwsza wymiana 90tys, nastepna po 60tys.
To nie jest pierwsza wymiana ktorą robie, jestem mechanikiem z zawodu.
Dzieki bardzo za zdjecia i skany
Jutro wymieniam.
Witam,
Chciałbym wrócić do tematu na chwilę.
Stoję przed rozrządowym dylematem.
Autko 1.6 BFQ ma 50 000 km. przebiegu od 2008 r.
Rozrząd planowany przy 90 000 km.
Ale minęło już prawie 6 lat ( w listopadzie ), więc sama guma paska już jest podstarzała i zastanawiam się czy wymieniać teraz całość czy tylko sam pasek.
Za kolejne 5 lat ( niestety mało jeżdżę ) wymieniłbym ponownie pasek ż całą resztą osprzetu . zrobię pewnie kolejne 40 - 50 tys km. do tego czasu.
Nie głupie ale w takich wypadkach po wymianie samego paska lubi pompa wody zacząć cieknąć po jakimś czasie Ja bym wymienił komplet dla świętego spokoju. Tym bardziej że robisz to dla siebie a nie dla kogoś (czyt. potencjalnego kupca)
no właśnie... muszę rozważyć temat.
Fakt, że nie zamierzam sprzedawać auta i robię dla siebie ... ale tak czy inaczej to dopiero "połowa" życia całego osprzętu.
Komentarz